Jaaroverzicht 2020: samenvatting van cryptocurrency, Bitcoin en Ethereum!

2020 is voor iedereen een waanzinnig jaar geweest, net zo goed voor cryptocurrencies. Bitcoin kreeg onlangs alle media-aandacht nadat het voor het eerst sinds 2017 een nieuw record ooit bereikte. Daarom nemen we een overzicht en samenvatting van het belangrijkste nieuws over cryptocurrency, Bitcoin en Ethereum in 2020.!

Bitcoin verplettert oude ATH!

We hebben er allemaal naar uitgekeken en nu is het eindelijk zover. Na de eerste weerstand rond de top van vorig jaar 2017, heeft Bitcoin eindelijk genoeg kracht gevonden om nieuwe recordhoogtes van meer dan $ 26.000 te vestigen.!!!

Voor het eerst in drie jaar maken alle $ BTC-houders nu winst, met nieuwe miljonairs die in hoog tempo opduiken. Bovendien, als we de best presterende activa van de afgelopen 10 jaar zouden bekijken, zou het onmiddellijk worden opgemerkt, aangezien Bitcoin 8 keer beter presteerde dan andere activa, met een verbluffend cumulatief rendement in de orde van grootte van miljoenen.!

Dit is geen verrassing voor alle cryptoliefhebbers die zich al enkele maanden aan het opbouwen zijn terwijl de prijzen onder de $ 10.000 lagen en nu klaar zijn om in de achtbaan naar nieuw onontgonnen terrein te rijden.!

Maar bij elke hype zijn er ook valstrikken! Hier is ÉÉN DING dat u in crypto moet vermijden.

YouTube-poster Doe dit NIET in crypto

Beursgenoteerde bedrijven en institutionele beleggers blijven hun blootstelling aan cryptocurrency vergroten

2020 kan worden beschouwd als het jaar waarin institutionele beleggers weer een stap voorwaarts kwamen om hun interesse in crypto publiekelijk te bevestigen. Hoewel hun investeringen in cryptocurrency meestal nog steeds een klein percentage van hun portefeuilles uitmaken, is dit een duidelijk signaal dat beleggers Bitcoin beschouwen als een reservevaluta om zich in te dekken tegen traditioneel fiatgeld en als een onmiskenbare kans om hun totale blootstelling te diversifiëren. Deze financiële reuzen zijn slimme investeerders, dus het zijn zeker degenen om in de gaten te houden.

Bezoek voor Bitcoin Treasuries https://bitcointreasuries.org/index.html voor de volledige lijstBitcoin Treasuries, bezoek https://bitcointreasuries.org/index.html voor de volledige lijst

Op dit moment bepaalt de Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) het tempo in de rangschikking van Bitcoin-acceptatie met een verbluffende 2,60% van het totale bestaande aanbod van Bitcoin.

Niettemin is het bedrijf dat de afgelopen maanden het meest openbaar is geweest over zijn crypto-accumulatieplan, zeker Microstrategy. Zijn CEO Michael Saylor heeft herhaaldelijk getweet nieuws dat zijn investeerders op de hoogte houdt. Met een waarde van meer dan $ 400 miljoen die alleen in de afgelopen zomer is gekocht, bezit het bedrijf nu meer dan 40.000 Bitcoins in hun portefeuille..

Niet alleen openbare investeerders stellen zich open voor crypto. Onlangs heeft Paypal cryptobetalingen geïntroduceerd binnen hun app. Gebruikers kunnen nu hun fiat-activa onmiddellijk converteren om items met cryptocurrencies te kopen en verkopen. Hoewel ze niet echt eigenaar worden van de onderliggende munten (ze kunnen alleen binnen Paypal worden gebruikt) en niet kunnen worden overgedragen naar andere portefeuilles, zijn we er zeker van dat dit nog steeds de beginfase is van de acceptatie van cryptovaluta door traditionele financiële platforms..

Bekijk onze volledige berichtgeving hierover in de 17e editie van onze nieuwsbrief toen nieuws over grote $ BTC-aankopen werd aangekondigd!

Ethereum 2.0 ETH2 wordt eindelijk gelanceerdd

Het lange wachten is beloond en Ethereum 2 (in fase 0) is nu realiteit!

Op 1 december 2020 werd het mainnet, zoals gepland, bij de eerste poging succesvol gelanceerd. Aanvankelijk waren er zorgen dat de vereiste drempel om de lancering automatisch te activeren, niet binnen de deadline had kunnen worden gehaald. De hoeveelheid Ethereum die in het depositocontract was ingezet, steeg echter plotseling in de laatste dagen voorafgaand aan de deadline, wat bevestigt dat de hype rond de lancering echt was en dat er genoeg supporters waren die bereid waren hun tokens maanden (of mogelijk zelfs jaren) te vergrendelen.!

Een van de belangrijkste kenmerken van Ethereum 2.0 staat bekend als ‘Sharding’. Het zal de gelijktijdige verwerking van transacties mogelijk maken, wat de huidige snelheid van het netwerk aanzienlijk zal verbeteren, iets dat onlangs voor zijn gebruikers niet een paar problemen heeft veroorzaakt.

Bekijk ons ​​artikel over wat Ethereum 2.0 is en wat we kunnen verwachten. We hebben ook een video over 5 dingen die je moet weten over Ethereum 2.0.

YouTube-poster 5 dingen die je moet weten over Ethereum 2.0.

Alles is gedecentraliseerde financiën!

2020 was ongetwijfeld het jaar van gedecentraliseerde financiering (DeFi). En hoewel serieuze liefhebbers van cryptocurrency er al redelijk bekend mee waren, werd de acceptatie ervan in 2020 gewoon mainstream. Het zou niet veel verkeerd zijn om te zeggen dat dit jaar alles in cryptovaluta draait om gedecentraliseerde financiering!

Totale waarde vergrendeld in Defi 2020 defipulse.comTotale waarde vergrendeld in Defi 2020 (Bron: defipulse.com)

Wat is DeFi?

Het zou in wezen kunnen worden gedefinieerd als een experimentele financieringsvorm met als scharnierpunt de afwezigheid van enige vorm van tussenpersonen. Dit betekent dat banken, makelaars en andere tussenpersonen worden afgesneden omdat blockchain ze niet nodig heeft om te werken. Alles wordt geregeld door slimme contracten, dus alles is gedecentraliseerd. Nog niet alle projecten zijn 100% gedecentraliseerd, maar de weg om dit te bereiken is geplaveid.

DeFi heeft allerlei platforms: leningen, leningen, dekkingen, voorspellingsmarkten, handel, kunststoffen enzovoort.

Omdat slimme contracten nodig zijn, is Ethereum de blockchain waarop de meeste protocollen zijn gebouwd. Ondanks zijn zwakke punten (schaalbaarheid), blijft het het vaste middelpunt van de DeFi “beweging”. Andere ketens groeien er snel achteraan, met name Binance Smart Chain (BSC), terwijl andere ook proberen hun adoptie te vergroten, zoals Polkadot (met het gebruik van parachains), Ontology en meer. Cross-chain platforms zoals Ramp zijn ook hot: het verbinden van verschillende ketens is een volgende stap voorwaarts om de groei van gedecentraliseerde financiën te helpen.

Bekijk onze artikellijst Decentralized Finance en YouTube DeFi-afspeellijst.

(Opbrengst) landbouw werd een volkomen legitiem beroep

Het is niet veel, maar het is eerlijk werk

Binnen Defi was Yield Farming zeker HET ding op ieders lippen.

Tijdens wat afgelopen zomer het ‘Defi-seizoen’ kan worden genoemd, behaalden de dapperste gebruikers ongelooflijke jaarlijkse percentageopbrengsten (APY).

Het begon allemaal in juli 2020, met Compound Finance en Yearn Finance (waardoor Andre Cronje nog bekender werd) als hoofdrolspelers toen ze besloten om hun governance-tokens $ COMP en $ YFI te distribueren onder de gebruikers van hun platformen. Governancetokens, zogenaamd waardeloos, begonnen steeds meer waarde te krijgen die de ‘kracht’ van het onderliggende project vertegenwoordigde. Hoe hoger hun waarde, hoe groter de APY-gebruikers zouden kunnen worden. Er ontstonden nieuwe strategieën, waarbij ‘boeren’ hun opbrengsten zouden ‘folden’ of benutten door meerdere keren te leveren en te lenen. Dit is mogelijk door het geleende vermogen telkens als nieuw onderpand voor de volgende lening te gebruiken. Op dat moment was de “Yield Farming” -manie al uit de hand gelopen en elk aankomend project zou de mogelijkheid bieden om hun eigen tokens te kweken..

Maar zoals gewoonlijk brengen hoge beloningen hoge risico’s met zich mee. De belangrijkste waar boeren mee te maken hebben, zijn de exploits van platforms en vergankelijk verlies, wat vaak kan leiden tot permanente verliezen! Bekijk onze video over wat tijdelijk verlies is en hoe u dit kunt voorkomen.

YouTube-poster

Iemand een crypto “gedegenereerd” noemen is niet langer een belediging

Met de opkomst van yield farming en DeFi is er ook een nieuwe specialiteit ontstaan. Mensen slagen erin om projecten te vinden net voor of heel snel nadat ze op Uniswap staan, en alles wat ze hebben erin te gooien. Afkorting voor ‘gedegenereerde gokkers’, deze mensen die ‘apen’ in projecten (zonder veel na te denken over wat het precies is of wat het doet) proberen de eerste golf op te vangen en zoveel mogelijk van deze tokens te verzamelen voordat anderen dat doen, en dan verkopen wanneer het project meer bekendheid krijgt en de vraag toeneemt.

Hoewel dit zeer riskant is, niet alleen in termen van rendement op de investering, bestaat er ook een risico dat u aan het tapijt wordt getrokken. Dus zoals bij alle gokspelen, winnen sommigen veel, maar anderen verliezen ook.

‘Tapijten trekken’ doen onze portemonnee en onze eetlust voor DeFi pijn

Net zoals 2020 over Defi ging, was het ook het jaar van “Rug Pulls”.

We zijn getuige geweest van talloze afleveringen van gestolen geld in de afgelopen maanden, en de trend lijkt niet snel te stoppen. Hackers evolueren met slimme contracten en worden elke keer geavanceerder.

Flashleningen waren tot nu toe de favoriete manier om een ​​exploit te leveren. In feite is een flitslening per se iets ‘niet-kwaadwillig’. Wat het impliceert is dat elke gebruiker in theorie een lening zou kunnen afsluiten (zonder enig onderpand te verstrekken). De enige voorwaarde is om het binnen dezelfde transactie terug te betalen. Maar vóór deze laatste stap kan de gebruiker met het geleende geld doen wat hij wil. Probeer er bijvoorbeeld geld mee te verdienen! In dit geval zou hij uiteindelijk profiteren van deze flashlening! Magie? Nee, alleen Ethereum (en slimme contracten!).

Dit mechanisme is mogelijk omdat de blockchain zelf niet eens “tijd” heeft om te beseffen wat er aan de hand is. Als de lening niet op tijd wordt terugbetaald, wordt de transactie eenvoudigweg afgewezen.

Dit alles is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, en het is niet zomaar iets dat binnen ieders bereik ligt: ​​dit is de manier waarop de meest geavanceerde arbitrages worden gedaan. Helaas is dit ook de manier waarop geavanceerde hackers profiteren van de kwetsbaarheden van sommige Defi-platforms.

Voorbeelden van flashloan-aanvallen waren die ten koste van bZx (driemaal voor een totaal van ongeveer $ 9 miljoen), Value Defi ($ 7,4 miljoen), Harvest Finance ($ 24 miljoen), Akro ($ 2 miljoen) en Origin Protocol ($ 7 miljoen). ), plus vele andere minder bekende projecten.

DEX- de nieuwe uitdager in de stad

Dit jaar was er veel drama onder gecentraliseerde uitwisselingen (CEX), maar ze werden ook geconfronteerd met een serieuze uitdager, de gedecentraliseerde uitwisseling (DEX). Gedecentraliseerde beurzen beloofden zelfbewaring van fondsen (d.w.z. minder risico op hacks) en opende een hele nieuwe wereld van “crypto-dumpster-duiken”.

Maandelijkse Dex-volumes door project duneanalytics.comMaandelijkse Dex-volumes per project (Bron: duneanalytics.com)

Terwijl Defi in 2020 exponentieel groeide, nam ook het gebruik van DEX’s toe. Gedecentraliseerde beurzen zoals Uniswap en Sushiswap vertrouwen voornamelijk op het AMM-systeem (Automatic Market Making) om handelaren de nodige liquiditeit te bieden om te opereren. Fondsen worden samengevoegd en een algoritme beheert de prijscurve.

Helaas is dit systeem niet vlekkeloos, en problemen zoals hoge slip zijn in de meeste gevallen nog steeds reëel. Een belangrijk verschil met gecentraliseerde beurzen is het ontbreken van orderboeken. Dit komt vooral omdat Ethereum niet echt de nodige capaciteit heeft om ermee om te gaan. Er zijn platforms die limietorders toestaan ​​(bijvoorbeeld 1Inch Exchange), maar er is nog werk aan de winkel. Dit is de reden waarom we ook uitwisselingen zien worden gebouwd op andere ketens zoals Project Serum. Deze DEX biedt een CEX-simil-ervaring op de Solana-blockchain (kan veel meer transacties per seconde verwerken dan Ethereum).

NFT’s: het verzamelen van kunst in het digitale tijdperk

Boxmining NFT'sBoxmining NFT’s

Non Fungible Tokens (NFT’s) zijn een ander cryptosegment dat in de loop van 2020 steeds meer wordt gebruikt, en velen geloven dat 2021 zijn explosie zal markeren. Ze werden voor het eerst populair in 2017 met CryptoKitties, maar nu lijkt de markt volwassener te zijn om ze gewoon niet als een “meme” te beschouwen..

Niet-fungibele tokens zijn unieke niet-verwisselbare tokens (meestal in overeenstemming met de ECR-721-norm) en kunnen op veel verschillende manieren worden gebruikt dan alleen verzamelobjecten. Ze kunnen worden gebruikt in games (denk aan het Enjin-multiversum); spelers kunnen hun NFT’s bouwen of gewoon verbeteren om ze waardevoller te maken en ze uitwisselen met andere gamers. Ze kunnen en introduceren kunst in het crypto-ecosysteem. Kunstenaars kunnen hun digitale kunstwerken maken en deze op de blockchain op de beschikbare markten verkopen. De bekendste zijn Rarible en Opensea, waar gebruikers NFT’s op dezelfde manier uitwisselen als standaard ERC-20-tokens. Enkele van de duurste NFT’s zijn geveild voor honderdduizenden dollars.

Ze zijn ook strikt gerelateerd aan het “tokenization” -concept. Alles in de echte wereld kan theoretisch in een NFT worden getokeniseerd en op de blockchain worden overgedragen. Denk aan onroerend goed. Je zou je huis kunnen digitaliseren en het gebruiken om een ​​lening tegen de waarde ervan te vragen, of je zou je stuk grond kunnen verkopen / uitlenen en het beheren met de zekerheid die de blockchain biedt.!

Zijn regelgevers achter crypto aan?

Terwijl de acceptatie van cryptovaluta wereldwijd blijft toenemen, veranderen regelgevende instanties van elk land langzaam maar zeker hun interesse in crypto. Ze willen bijhouden hoe de zaken evolueren en beslissen hoe ze de kwestie aanpakken. Het is geen verrassing dat instellingen alleen maar worstelden om te beslissen of het het geval was om crypto-inkomsten te belasten en hoe ze dat moesten doen. De meeste landen hebben er nog steeds geen duidelijke wetgeving over en crypto-adoptanten vragen zich vaak af wat ze moeten doen om toekomstige problemen te voorkomen.

In 2020 hebben we veel wetgevingsvoorstellen gezien met als doel lacunes in regelgeving op te vullen die instellingen anders op dit gebied te ver achter zouden laten. Iets wat ze niet kunnen betalen.

Alleen gezien de eerste helft van december zagen we de Stablecoin Tethering en Bank Licensing Enforcement (Stable) Act en lees over geruchten over FinCEN (Financial Crimes Enforcement Network) voorgesteld vereisten met betrekking tot het gebruik van zelf-gehoste portefeuilles (zoals Metamask). Hoewel het zeker waar is dat een kleine minderheid van crypto-gebruikers profiteert van de (gedeeltelijke) anonimiteit die door de blockchain wordt verleend, heeft de overgrote meerderheid niets te verbergen en maakt ze zich zorgen dat hun privacy wordt blootgelegd als alle regelgeving definitief wordt. goedkeuring. In november heeft Hong Kong strikte regels voorgesteld tegen cryptocurrency-uitwisselingen en zelfs tegen wie er ook mee kan handelen.

Ondertussen zijn we getuige geweest van voorbeelden van cryptobedrijven die op zoek waren naar regulering en naleving van de wet. In september kreeg Kraken de goedkeuring om “de eerste gereguleerde Amerikaanse bank te worden die uitgebreide depositogaranties, bewaring en fiduciaire diensten biedt voor digitale activa”. Een paar dagen geleden heeft Coinbase officieel bevestigd dat ze hun aanvraag voor een eerste openbare aanbieding (IPO) hebben afgerond, nu onder het SEC (U.S. Securities and Exchange Commission) beoordelingsproces..

De race over digitale valuta wordt warmer

Digitale valuta’s staan ​​nog steeds bovenaan de ‘takenlijst’ van veel landen als het gaat om crypto en nieuwe betalingstechnologieën.

Een digitale valuta die rechtstreeks door een staat wordt uitgegeven, is iets anders dan de huidige elektronische versies van fiatgeld en zou het voordeel hebben dat centrale banken op een meer gestroomlijnde manier dan nu met eindgebruikers worden verbonden. Operaties zouden sneller en goedkoper zijn. In Europa zou bijvoorbeeld alles door de Centrale Bank zelf worden bestuurd. Christine Lagarde, president van de Europese Centrale Bank, voert actief campagne voor de digitale euro, zoals bij meerdere gelegenheden is aangetoond, en het werk gaat door.

Hoewel het nog steeds niet duidelijk is hoe de blockchain en het grootboek zullen worden gestructureerd, is het volgens velen belangrijk dat privacy centraal blijft staan ​​in het geschil..

In China is de DCEP (Digital Cvaluta E.lectronic P.Ayment, DC / EP) heeft zijn staatsbank uitgegeven dat de People’s Bank of China (PBoC) zich al in de testfase bevindt, en gewone burgers die voor de tests waren gekozen, waren al mensen die het konden gebruiken bij aangewezen winkels en online retailers. We leggen alles uit wat u moet weten over DCEP.

Instellingen zijn niet de enige entiteiten die aan digitale valuta werken. $ DIEM, de onlangs opnieuw verpakte gedecentraliseerde stablecoin aangedreven door de Weegschaal-blockchain, zou in januari moeten worden gelanceerd na jaren van gekweld leven!

Gevolgtrekking

2020 was een bewogen jaar voor cryptocurrencies. De technologie zelf maakt echter enorme stappen en daagt de manier waarop we traditionele financiën zien (bijv. DeFi) uit en hoe we zelfs kijken naar de valuta die we dagelijks gebruiken..

Wat zeker het meest opwindend is, is dat de prijzen van Bitcoin en Ethereum hun hoogste punt ooit bereiken. Het zorgt er zeker voor dat mensen in hun overtuiging worden bevestigd dat de winter eindelijk voorbij is en dat de stieren klaar zijn om naar buiten te komen.

Met al deze ontwikkelingen en positieve prijsactie denken we dat het alleen maar beter kan worden. We zijn absoluut verheugd om te zien wat 2021 zal brengen!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me