De 11 beste boeken om te investeren in 2018

Het is eerlijk om te zeggen dat de meerderheid van ‘s werelds meest succesvolle mensen ook enthousiaste en toegewijde lezers zijn. Hetzelfde geldt voor de meest lucratieve investeerders. Het is bekend dat Warren Buffett in het begin 1000 pagina’s per dag las, en Charlie Munger noemt zijn toewijding aan lezen een van zijn sleutels tot succes..

Kortom, het is inderdaad essentieel om te lezen en te leren om succesvol te zijn, vooral voor nieuwkomers die investeren. De volgende lijst bevat de 11 investeringsboeken die u kunnen helpen op uw nieuwe handelsreis.

1. ‘The Intelligent Investor: The Definitive Book on Value Investing’, Benjamin Graham

Vind het op Amazon >> The Intelligent Investor Book door Benjamin Graham

Als je ervoor kiest om tijdens je leven maar één investeringsboek te lezen, laat het dan het meesterwerk van Benjamin Graham zijn. Graham is algemeen bekend als de "Godfather of Value Investing", en terecht. Hij was waarschijnlijk de meest prominente en invloedrijke figuur in de 20e-eeuwse investeringen, en zijn boek ‘The Intelligent Investor’ is misschien wel het belangrijkste investeringsboek dat ooit is geschreven..

2. ‘The Essays of Warren Buffett: Lessons for Corporate America’, Warren Buffett, Lawrence Cunningham

Vind het op Amazon >> The Essays of Warren Buffett boek

Als we ‘The Intelligent Investor’ beschouwen als de Bijbel voor waardebeleggers, dan moeten de essays van Warren Buffett het Nieuwe Testament zijn. Warren Buffett is een investerende en zakelijke maestro en schrijft al meer dan 50 jaar essays over het onderwerp. Door een combinatie van zijn genialiteit en zijn gegronde charme en charisma, is hij zowel een uitstekende opvoeder als een meesterlijke investeerder. Veel van de essays zijn online te vinden, maar het boek compileert ze in één handig boekdeel.

Mensen lezen ook: Zou je fooien willen van iemand met een waarde van 88 miljard dollar??

3. ‘Value Investing: From Graham to Buffett and Beyond’, Bruce Greenwald, Jude Kahn, Paul Sonkin, Michael van Biema

Vind het op Amazon >> waardebeleggingsboek

Bruce Greenwald is de meest prominente professor op de financiële afdeling van de Colombia University in de VS, en staat bekend als een van de meest vooraanstaande autoriteiten van vandaag in de wereld van beleggen. Dit boek biedt een uitgebreid overzicht van de wereld van waardebeleggen en behandelt de algemene technieken die worden gebruikt bij het beleggen in waarde, evenals gedetailleerde profielen van de meest welvarende waardebeleggers, waaronder Mario Gabelli en Warren Buffett..

4. ‘Aandelen voor de lange termijn: de definitieve gids voor rendementen op financiële markten & Langlopende investeringsstrategieën ‘, Jeremy Siegel

Vind het op Amazon >> aandelen voor de lange termijn boek siegel

Jeremy Siegel staat bekend als de "Tovenaar van Wharton", waar hij al meer dan 45 jaar lesgeeft. Zijn boek ‘Aandelen voor de lange termijn’ is naar verluidt de bijbel voor investeerders die kopen en vasthouden. Het boek bevat een overtuigend argument en stelt dat aandelen eigenlijk de veiligste langetermijninvestering zijn nadat u rekening houdt met de inflatie. Hij suggereert dat de meerderheid van de mensen passieve, langetermijnbeleggers in aandelen moeten zijn.

Misschien vind je dit ook leuk: 7 aandelen die je in 2018 miljoenen zouden kunnen opleveren

5. ‘The Little Book of Common Sense Investing: de enige manier om een ​​eerlijk aandeel van beursrendementen te garanderen’, John C. Bogle

Vind het op Amazon >> boekje met gezond verstand dat John Bogle investeert

Een groot deel van beleggen is gezond verstand, en alleen een diverse portefeuille van aandelen die voor de lange termijn wordt aangehouden, zal winst opleveren. In theorie is het proberen om de aandelenmarkt te verslaan een spel waarbij er voor elke winnaar een verliezer moet zijn, maar het wordt een verliezersspel na aftrek van de aanzienlijke kosten. John C. Bogle richtte de Vanguard Group op en creëerde ‘s werelds eerste indexfonds, en dit boek is een van Warren Buffett’s topaanbevelingen. In feite heeft het paar oorspronkelijk een band gesloten over hun gemeenschappelijke grond van rumpling-pakken, en hun vriendschap bloeit sindsdien.

6. ‘Buffettologie: de voorheen onverklaarbare technieken die Warren Buffett tot de beroemdste investeerder ter wereld hebben gemaakt’, Mary Buffet, David Clark

Vind het op Amazon >> buffettology boek

Mary Buffet, de voormalige schoondochter van Warren, biedt een uitstekende introductie tot de investeringsaanpak van de maestro in haar ‘Buffettology’-boek. Ze biedt gedetailleerde profielen en analyseert 54 zogenaamde "Buffett-bedrijven". Een hoogtepunt is de kwalitatieve analyse van de Buffett-beleggingsstijl, hoewel de wiskundige hoofdstukken voor sommigen misschien niet zo nuttig zijn..

Mis het niet: de top 21 van rijkste mensen ter wereld voor 2018

7. ‘One Up On Wall Street: hoe je wat je al weet kunt gebruiken om geld te verdienen op de markt’, Peter Lynch

Vind het op Amazon >> een op Wall Street-boek Peter Lynch

Peter Lynch is een van de meest lucratieve investeerders aller tijden – zijn Magellan Fund behaalde tussen 1990 en 1997 gemiddeld een samengesteld jaarlijks rendement van 29,2%. In dit boek legt Lynch uit hoe de gemiddelde belegger de profs kan overwinnen door gebruik te maken van de kennis die hij heeft. Volgens Lynch zijn er overal om ons heen investeringsmogelijkheden. Van de supermarkt tot je werkplek, je komt de hele dag diensten en producten tegen. Door te onderscheiden welke de beste zijn, kunt u bedrijven identificeren om in te investeren voordat ze ontdekt worden door professionele analisten.

8. ‘Concurrentiestrategie: technieken voor het analyseren van bedrijfstakken en concurrenten’, Michael Porter

Vind het op Amazon >> Competitiestrategieboek Michael Porter

Als je naar een business school gaat, is een van de eerste dingen die je doet Michael Porter studeren. Zijn boek ‘Competitive Strategy’ heeft de manier veranderd waarop bedrijfsstrategie over de hele wereld wordt beoefend en onderwezen. Dit boek biedt een inleiding tot zijn 5 krachten die investeerders zullen helpen bij het analyseren van de voor hen beschikbare industrieën. Het introduceert ook de 3 vormen van de strategie van een bedrijf: lage kosten, differentiatie en focus.

9. ‘The Ascent of Money: A Financial History of the World’, Niall Ferguson

Vind het op Amazon >> beklimming van geldboek Niall Ferguson

Niall Ferguson volgt het spoor van geld om een ​​heel menselijk verhaal te vertellen over de manier waarop ons financiële systeem is geëvolueerd. Het is voortgekomen uit het oude Mesopotamië en heeft zijn hoogtepunt bereikt in de moderne wereld die hij Planet Finance noemt. Ferguson stelt dat de financiële geschiedenis de essentiële basis van de hele geschiedenis is, met het argument dat krediet en schulden net zo belangrijk zijn geweest als elke technologische innovatie die de beschaving heeft voortgeschreden. Dit is een goed overzicht van geld als entiteit, en biedt een mooie kennismaking met de financiële wereld.

10. ‘Denken, snel en langzaam’, Daniel Kahneman

Vind het op Amazon >> denk snel en langzaam boek Daniel Kahneman

Kahneman is hoogleraar aan Princeton University op het gebied van gedrags- en cognitieve psychologie. Hij won de Nobelprijs voor economie in 2002, en dit boek was een bestseller op het gebied van vooroordelen in cognitie en heuristiek. Het boek legt uit welke natuurlijke vooroordelen we hebben die van invloed zijn op onze dagelijkse oordelen, ook op het gebied van beleggen. Als u als belegger wilt gedijen, is het van vitaal belang dat u zich bewust wordt van uw eigen vooroordelen en neigingen. Dit boek is even fascinerend als essentieel voor de moderne investeerder.

11. ‘The Millionaire Next Door: The Surprising Secrets of America’s Wealthy’, Thomas Stanley, William Danko

Vind het op Amazon >> miljonair zijn naast de deur boek

Dit is niet per se een investeringsboek, maar het is een geweldige aanwinst voor iedereen die zijn vermogen wil vergroten. Stanley en Daniel geven een overzicht van 7 gemeenschappelijke kenmerken die keer op keer naar voren komen bij degenen die enorme rijkdom hebben vergaard. Tegen de tijd dat u het boek uit heeft, zult u weten dat rijk worden het resultaat is van hard werken, ijverig sparen en leven binnen (of onder) uw middelen. Volgens het boek zijn zaken als overerving, hogere graden en zelfs intelligentie eigenlijk minder belangrijk.

Mensen lezen ook: dit zou het meest gewilde boek over financiële educatie kunnen zijn?

Als je het leuk vond om dit artikel van Trading Education te lezen, geef het dan een like en deel het met iemand anders waarvan je denkt dat het ook interessant kan zijn.