Maak een willekeurige wandeling door Wall Street

“Praat met 10 geldexperts en u zult waarschijnlijk 10 aanbevelingen horen voor het klassieke investeringsboek van Burton Malkiel.”

De Wall Street Journal

Als je nog steeds niet hebt gelezen “A Random Walk Down Wall Street” onze Handelseducatie team raadt u aan om het toe te voegen aan uw lijst die u moet lezen. Meer dan veertig jaar na de eerste publicatie is dit boek nog steeds een van de meest invloedrijke investeringsboeken die ooit zijn geschreven.

A Random Walk Down Wall Street werd in 1973 uitgegeven door Burton Malkiel en populariseerde de ‘Random Walk’ -hypothese in de financiële wereld. Het concept is terug te voeren tot 1863, toen de Franse makelaar Jules Regnault voor het eerst soortgelijke terminologie gebruikte, maar het was het boek van Malkiel dat de term in algemeen gebruik bracht. Kortom, de financiële theorie van Random Walk betreft de aandelenmarkt en de koersschommelingen.

Het beschouwt deze prijsfluctuaties als willekeurig, vandaar de naam Random Walk, en dat activiteiten in het verleden geen invloed kunnen en zullen hebben op toekomstige bewegingen. Maurice Kendall, die de term in zijn boek ‘Random Walk Theory’ uit 1953 gebruikte, verklaarde dat, hoewel fluctuaties niet kunnen worden voorspeld, ze over het algemeen op elkaar vertrouwden en dat de prijzen na verloop van tijd over het algemeen een opwaartse trend volgden..

Vind het op Amazon >> een willekeurig walk-down Wall Street-boek

Theorieën onderzocht en uitgelegd

In het boek van Burton Malkiel adviseert hij dat technische en fundamentele analyse tijdverspilling is, en in het algemeen is een buy-and-hold-strategie de meest effectieve manier van beleggen. Dit betekent in feite het aannemen van een langetermijnstrategie bij het kijken naar de prijsontwikkelingen op de aandelenmarkt. Deze theorie is vandaag de dag nog steeds sterk. In het licht van de recente financiële crisis is de sterkste positie die u kunt innemen bij het beleggen een buy-and-hold-strategie. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zal deze strategie waarschijnlijk nog steeds standhouden in vergelijking met portefeuilles die zijn gekozen door portefeuillemanagers en complexe financiële algoritmen. Dit wordt ondersteund door harde feiten van Malkiel, die illustreren hoe de meeste beleggingsfondsen hun benchmark-doelstellingen niet halen.

In dit baanbrekende boek onderzoekt Malkiel ook de voordelen van beleggen in opkomende markten, en ook hoe u kunt voorkomen dat u investeert in wat gewoon de nieuwste trend is, of ‘Smart Beta’..

Misschien vind je dit ook leuk: Is het echt de moeite waard om forexhandelaar te worden??

Een korte geschiedenis van de auteur, Burton Malkiel

Burton Gordon Malkiel werd geboren in 1932 en is een Amerikaanse econoom, schrijver en succesvolle investeerder. Hij is ook tweevoudig voorzitter van de economische afdeling van Princeton University, waar hij momenteel de functie van hoogleraar economie van de voorzitter van de Chemical Bank bekleedt. Momenteel bekleedt hij ook de functie van Chief Investment Officer bij Wealthfront Inc., een softwaregebaseerde financieel adviseur.

Malkiel behaalde in de jaren vijftig zijn bachelordiploma en MBA aan de Harvard University en na een periode in de financiële wereld keerde hij in 1964 terug om zijn doctoraat te behalen aan de Princeton University..

Het tijdloze ‘Take A Random Walk Down Wall Street’

Het feit dat het boek vandaag de dag nog steeds wordt beschouwd als een van de beste boeken over investeringen, getuigt van Malkiels vooruitziende blik. Het laat ook zien dat het boek financieel niet al te compact en microscopisch is, en dat het door investeerders van elke leeftijd kan worden genoten. Het mooie van dit boek is dat het erin voorziet handige tips over beleggen op de aandelenmarkt voor iedereen. Door het hele boek heen staan ​​stapsgewijze investeringsgidsen over hoe moeilijke financiële scenario’s het beste kunnen worden aangepakt.

Zie ook: Investeer zoals Peter Lynch – The Stock Picking Expert

De blijvende erfenis van het boek in investeringsfinanciering

Het boek van Malkiel was zeker een baanbrekend stuk werk met betrekking tot een investeringsgids en financiële hulp. Zijn onderzochte theorie van Random Walk staat vandaag de dag nog steeds hoog aangeschreven bij sommige investeerders. Sommige beleggingstheoretici zijn echter van mening dat er veel is veranderd in de vier decennia sinds ‘A Random Walk Down Wall Street’ werd gepubliceerd..

Met technologische verbeteringen die het financiële landschap bijna onvergelijkbaar hebben gemaakt met dat van de jaren tachtig, zeggen sommigen dat de theorie achterhaald is. Met de digitalisering zijn onmiddellijke updates en voorraadanalyse gekomen die de willekeurige looptheorie overbodig zouden kunnen maken.

Maar velen geloven dat De stellingen van Malkiel houden nog steeds stand. Het is moeilijk met zekerheid te zeggen of het boek van Malkiel nog steeds relevant is voor de huidige financiële markten, maar een ding waar alle beleggers het over eens kunnen zijn, is het belang van zijn boek met betrekking tot de financiële geschiedenis.. Het is een must om te lezen.

Mis het niet: 5 gouden Forex-tips voor nieuwkomers

Als je het leuk vond om dit artikel van Trading Education te lezen, geef het dan een like en deel het met iemand anders waarvan je denkt dat het ook interessant kan zijn.

Bronnen: